baza wiedzy

Nie działa aktywny tempomat i/lub system awaryjnego hamowania. Błąd spowodowany usterką innego systemu

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi usterkami gdyż może okazać się że odnajdziesz tam informacje dotyczące również tego błędu

Usterki DTC OBD II/ EOBD rozpoczynające się od U (User network - sieć) oznaczają błąd na linii komunikacji pomiędzy sterownikami. Dlatego jeżeli pojazd zgłasza błąd tempomatu lub innego systemu bezpieczeństwa w sterowniku (np. w grupie Volkswagen sterownik nr 13 – układ regulacji odstępu od poprzednika) sam rodzaju kodu DTC może nam sporo powiedzieć na temat rodzaju uszkodzenia.

Usterkę tempomatu może spowodować chociażby nieprawidłowo działający czujnik kąta skrętu. Na podstawie odczytu o kącie skrętu kierownicy, sterownik tempomatu jest w stanie ustalić tor jazdy i w ten sposób poprawnie zinterpretować sytuację na danym pasie ruchu. Ma to kluczowe znaczenie chociażby w trakcie jazdy na zakręcie. W takiej sytuacji naprawa czujnika kąta skrętu może rozwiązać problemy w wielu innych sterownikach.

Poniżej przedstawiamy listę najczęściej spotykanych błędów DTC związanych z komunikacją z aktywnym tempomatem (Adaptive Cruise Control):

  • ENG: (U0433) Invalid Data Received from Cruise Control Front Distance Range Sensor
  • PL: (U0433) Odebrano nieprawidłowe dane z tempomatu przedniego czujnika odległości
  • ENG: (U0235) No Communications with Cruise Control (Front) Distance Sensor
  • PL: (U0235) Brak komunikacji z czujnikiem odległości tempomatu (z przodu)
  • ENG: (U0305) Software Incompatibility with Cruise Control Module
  • PL: (U0305) Niezgodność oprogramowania z modułem tempomatu
  • ENG: (U1112) Function Restriction due to Implausible Message(s)
  • PL: (U1112) Ograniczenie funkcji z powodu nieprawdopodobnych komunikatów
  • ENG: (U0104) Cruise Control Module Communication Error
  • PL: (U0104) Błąd komunikacji modułu tempomatu
  • ENG: (P0571) Cruise/brake switch A -circuit malfunction
  • PL: (P0571) Przełącznik tempomatu / hamulca A - usterka obwodu
  • ENG: (P0575) Cruise Control Input Circuit
  • PL: (P0575) Obwód wejściowy tempomatu
  • ENG: (P0579) Cruise Control Multi-Function Input A Circuit Range/Performance
  • PL: (P0579) Wielofunkcyjne wejście tempomatu A Zakres obwodu / wydajność
  • ENG: (P0568) Cruise Control Switch (E45)
  • PL: (P0568) Przełącznik tempomatu (E45)
  • ENG: (P16955) Cruise/Brake Switch(A) Circuit Incorrect Signal
  • PL: (P16955) Nieprawidłowy obwód tempomatu / hamulca (A)
bledy-systemow-adas

Jakie mogą być przyczyny wystąpienia powyższych błędów:

  • Przepalone bezpieczniki. Uszkodzony bezpiecznik może powodować m.in. błąd P0571 lub P0575
  • Uszkodzony przełącznik hamulca / tempomatu. Usterka przełącznika hamulca bardzo często jest przyczyną problemów z tempomatem. Czujnik w pedale hamulca jest bowiem priorytetowym sygnałem sterującym tempomatem. Nawet delikatne naciśnięcie pedału hamulca musi bezzwłocznie dezaktywować tempomat.
  • Uszkodzone lub skorodowane przewody i złącza. Bardzo często diagnozę należy rozpocząć od sprawdzenia przewodów na kierownicy, ponieważ to tam najczęściej znajduje się sterowanie tempomatem. Przypadkowe rozlanie kawy na kierownicę może po pewnym czasie spowodować korozję połączeń. Ze względu na stały ruch tych elementów może też dojść to rozłączenia obwodów.
  • Błędy PCM (układy napędowego).

Do poprawnie przeprowadzonej naprawy często wymagane jest posiadanie profesjonalnych narzędzi diagnostycznych. Dlatego jeżeli wyżej wymienione przyczyny nie są powodem usterki sugerujemy udać się do najbliższego serwisu ASO lub skorzystać z pomocy warsztatu specjalistycznego.

Problem nie został rozwiązany? Skontaktuj się ze specjalistą

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy. Polityka Prywatności ZAMKNIJ