naprawa / kalibracja

kontakt z warsztatem

Jeżeli masz problem z funkcjonowaniem dowolnego systemu z zakresu bezpieczeństwa w Twoim samochodzie, być może poniższe informacje będą w stanie Ci pomóc.

W pierwszej kolejności zapraszamy do zapoznania się z sekcją „Baza wiedzy” gdzie znajduje się wykaz najpopularniejszych usterek. Może okazać się, że problem który Cię dotyczy został już opisany w tej sekcji.

Kiedy zaleca się wizytę w serwisie w celu weryfikacji działania systemów ADAS?

  • W przypadku wymiany szyby czołowej.
  • Przy regulacji geometrii kół jeżeli zmienione zostały nastawy tylnej osi.
  • Przy demontażu zderzaka przedniego, jeżeli konieczne było zdemontowanie modułu radaru lub jeżeli radar zamontowany jest bezpośrednio na zderzaku.
  • Jeżeli pojazd jest powypadkowy lub uczestniczył w kolizji.
  • Jeżeli z dowolnego powodu wymieniamy moduł pomiarowy ADAS na nowy.
  • Jeżeli z dowolnego powodu wymieniamy moduł pomiarowy ADAS na używany ponieważ ten posiada nastawy zapisane z ostatniego pojazdu.
  • Jeżeli pojazd zgłasza usterkę DTC, utratę danych kalibracyjnych lub zakres kalibracji poza zakresem.
  • Nieautoryzowana modyfikacja kół i/lub zawieszenia pojazdu wpływająca na wysokość nadwozia.
  • Nieautoryzowana modyfikacja modułu/doposażenia pojazdu, np. dołożenie świateł inteligentnych jak matrix LED, które sterowane są za pomocą kamery.

Oprogramowanie samochodu niezwłocznie dezaktywuje system w przypadku wykrycia jakichkolwiek nieprawidłowości. Czasami może dochodzić do błędów sporadycznych/tymczasowych. Przykładem jest ograniczenie lub dezaktywacja systemów opartych na kamerze z powodu zabrudzonej przedniej szyby lub mgły. Dlatego warto rozpocząć od podstaw i sprawdzić najprostsze rzeczy.

Podstawa to diagnostyka! Większość serwisów samochodowych posiada komputer diagnostyczny umożliwiający odczyt usterek ze sterownika. Jeżeli Twój pojazd jest jeszcze na gwarancji, tym bardziej powinieneś niezwłocznie udać się do ASO.

Samo usunięcie błędu DTC może okazać się jednak złym pomysłem. Czasami możliwe jest wykasowanie samego błędu ze sterownika za pomocą testera bez rozwiązania powodu wystąpienia błędu co pozornie może wskazywać na naprawę. Warto mieć świadomość, że usterka ta może niebawem powrócić jeżeli tylko sterownik napotka podobne warunki wystąpienia błędu. Co jeżeli zapłacimy za naprawę a błąd niebawem powróci?

Często można bowiem wykasować błąd nie usuwając usterki, przez co kierowca może uważać że samochód jest sprawny co jednak nie jest prawdą. Chyba najbardziej obrazującym przykładem jest błąd kalibracji inteligentnych świateł drogowych. Kierowca może oślepiać pozostałych uczestników ruchu ponieważ jego pojazd nie zgłasza żadnych nieprawidłowości. System w tym przypadku może najzwyczajniej nie być w stanie przeprowadzić „samo-diagnozy” i ocenić czy działa prawidłowo. Czytając treści zawarte w modułach „podstawowe informacje” i wykaz „systemów bezpieczeństwa” można zrozumieć, że za każdą funkcją odpowiada dany czujnik. Sterownik odpowiada za zarządzenie funkcją, jednak informacje do sterownika dostarcza czujnik. Często jedynym sposobem weryfikacji czujników jest wizyta w serwisie autoryzowanym ASO lub rekomendowanym Warsztacie specjalistycznym.

  • Aktywny tempomat
  • Asystent pasa ruchu
  • System awaryjnego hamowania
  • Rozpoznawanie znaków drogowych
  • Inteligentne światła drogowe
  • Asystent martwego pola
  • Wspomaganie parkowania
  • System ostrzegania przed kolizją
  • System NightVision
  • Asystent jazdy w korku
umow spotkanie potrzebujesz pomocy?

Kliknij, aby wyświetlić wykaz rekomendowanych warsztatów samochodowych specjalizujących się w rozwiązywaniu problemów z systemami ADAS

znajdź warsztat
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy. Polityka Prywatności ZAMKNIJ