Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi usterkami gdyż może okazać się że odnajdziesz tam informacje dotyczące również tego błędu.
Uszkodzenie modułu radaru ACC jest czasami na tyle poważne że uniemożliwia jego naprawę i wymaga wymiany na nowy. W takim przypadku użytkownik powinien udać się do najbliższego punktu ASO.
Co jednak gdy użytkownik zdecyduje się na zakup używanego radaru?
Każdy sterownik posiada przypisane tzw. kodowanie. Kodowanie zawiera min. informacje na temat wersji wyposażenia samochodu aby umożliwiać prawidłowe funkcjonowanie i komunikację z innymi modułami.
W nowoczesnych pojazdach stosuje się również tzw. ochronę komponentów. Oznacza to, że używany moduł nie może być tak po prostu przełożony do innego pojazdu mimo, że pochodzi z tego samego modelu i tej samej wersji wyposażenia.
W przypadku wymiany modułu radarowego aktywnego tempomatu na inny używany, bardzo prawdopodobne jest że pojawi się błąd kodowania. Usterka ta może brzmieć m.in. :
Rozwiązaniem problemu jest ponowne zakodowanie sterownika przy użyciu odpowiedniego narzędzia diagnostycznego. Pomimo ochrony komponentów zmiana przynależnego numeru VIN jest możliwa, o ile mamy pewność że wymieniany moduł pochodzi z legalnego źródła.
Dostęp do ochrony komponentów wymaga bowiem od warsztatu specjalistycznego rejestracji w serwisie producenta. Zmieniając kodowanie modułu, serwis producenta otrzymuje informacje o tym jakie zmiany są wprowadzane. Jeżeli okaże się, że sterownik pochodzi z pojazdu który zgłoszony został np. jako kradziony, producent może poinformować o tym fakcie odpowiednie służby.
Korzystanie z usług Warsztatów specjalistycznych pozwala w tym przypadku na znaczne obniżenie kosztów naprawy, ponieważ wymiana modułu radarowego na nowy może wynosić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.
Jeżeli posiadasz powyższy problem zapraszamy do kontaktu z najbliższym warsztatem specjalistycznym.