baza wiedzy

Nie działa aktywny tempomat i/lub system awaryjnego hamowania. Nispełnione warunki działania

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi usterkami gdyż może okazać się że odnajdziesz tam informacje dotyczące również tego błędu.

Znajomy kupił używany samochód. Z temopomatu nigdy nie korzystał bo od sprzedającego dowiedział się, że funkcja nie działa. Okazało się, że powodem usterki był sporadyczny błąd przełącznika hamulca. Prosta naprawa rozwiązała problem. Znajomy po kilku miesiącach posiadania auta po raz pierwszy uruchomił aktywny tempomat i jak stwierdził "teraz niewyobrażam sobie jazdy bez tej funkcji"

Takich przypadków jest bardzo dużo. Kierowcy często nie będąc zaznajomieni z działaniem danej funkcji, po prostu z niej nie korzystają.

Należy wiedzieć, że uruchomienie tempomatu wymaga spełnienia określonych warunków. Jeżeli wydaje Ci się, że system utrzymania prędkości nie działa, upewnij się że:

  • System został aktywowany za pomocą dedykowanego przycisku/ pokrętła co spowodowało zapalenie się odpowiedniej kontrolki na desce wskaźników. Informacja o uruchomionym tempomacie/ aktywnym tempomacie musi być wyświetlana dla kierowcy,
  • Zapalona kontrolka tempomatu nie oznacza, że system został aktywowany. W tym celu kierowca musi jeszcze wprowadzić dane dotyczące żądanej prędkości zazwyczaj za pomocą przycisku „SET” (ustaw),
  • Jeżeli tempomat dalej się nie uruchamia należy upewnić się że została osiągnięta wymagana prędkość. W zależności od marki pojazdu może to być nawet 60km/h. Najnowsze wersje systemów ACC Stop&Go mogą działać do pełnego zatrzymania umożliwiając na asystę jazdy w korku, jednak do pierwszego uruchomienia często trzeba osiągnąć minimalną prędkość,
  • Wskazania prędkościomierza to nie jedyny warunek działania ACC. Jeżeli pojazd wyposażony jest w manualną skrzynię biegów, możliwe że działanie funkcji aktywne jest dopiero od danego przełożenia, np. od 4-go biegu.
  • Pamiętaj że jakiekolwiek muśnięcie pedału hamulca natychmiastowo dezaktywuje pracę tempomatu. Usterka czujnika pedału hamulca jest częstą przyczyną awarii ACC.

Te z pozoru proste sugestie stanowią jednak podstawową wiedzę na temat funkcjonowania zaawansowanego systemu bezpieczeństwa jakim jest aktywny tempomat.

Problem nie został rozwiązany? Skontaktuj się ze specjalistą

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy. Polityka Prywatności ZAMKNIJ