Moduł radarowy umiejscowiony jest zawsze w obrębie przedniego zderzaka pojazdu. Różnicą może być jednak sposób mocowania radaru. Wyróżniamy dwa sposoby mocowania:
Przykładowo wiele modeli AUDI stosuje dwa moduły radarowe zamocowane symetrycznie po obu stronach zderzaka (zdjęcie AUDI A8):
W przypadku radarów zamocowanych do zderzaka, moduł trzyma się na kulkowych zaczepach które niestety potrafią pękać. Pęknięcia mogą występować stosunkowo łatwo szczególnie w przypadku kolizji drogowych, drobnych stłuczek a nawet ze względu na normalne zmęczenie materiałowe.
Radar, którego zaledwie jedno mocowanie zostało uszkodzone nie będzie już sztywno przymocowany do konstrukcji co spowoduje błąd systemu tempomatu.
Zaczep kulkowy / mocowanie radaru ACC.
Nie zawsze jednak system samo-diagnozy jest w stanie wychwycić błąd. Czasami usterka radaru może zostać rozpoznana dopiero po przejechaniu kilkuset kilometrów i wystąpieniu odpowiednich warunków drogowych.
Jazda z uszkodzonym mocowaniem radaru może być niezwykle niebezpieczna. Istnieje bowiem ryzyko, że system omyłkowo uzna pojazd z sąsiedniego pasa i rozpocznie gwałtowne hamowanie.
Przy naprawie mocowania konieczne jest powtórzenie kalibracji systemu. Przesunięcie modułu o zaledwie 1stopień powoduje odchylenie pomiarowe wynoszące 1,7metra na 100metrów zasięgu. Przy radarach LRR (Long Range Radar) o zasięgu do 250metrów, błąd wyniesie już ponad 4 metry. Oznacza to, że samochody z sąsiednich pasów mogą być rozpoznawane jako przeszkoda.
W przypadku pęknięcia zaczepu system może mieć problem z rozpoznaniem usterki jeżeli kąt przestawienia jest mniejszy niż 3stopnie lub w przypadku nowszych rozwiązań 0,8stopnia.
Odchylenie wiązki radarowej o 3 stopnie względem osi jazdy samochodu powoduje błąd pomiarowy wynoszący 10,5metra na dystansie 200metrów.
Dlatego wymieniając lub naprawiając mocowanie radaru konieczne jest przeprowadzenie kalibracji w najbliższym punkcie ASO lub warsztacie specjalistycznym.