System rozpoznawania znaków drogowych bazuje na kamerze zamontowanej w górnej części przedniej szyby, tej samej która steruje m.in. asystentem pasa ruchu. Odczytany znak zostaje wyświetlony na konsoli centralnej w pojeździe i pełni głównie funkcję informacyjną. W zależności od rozwiązania Sign Assist współpracuje z systemem nawigacji i może weryfikować oraz dodawać informację na ekran mapy nawigacyjnej.
Zazwyczaj oprogramowanie przystosowane jest do odczytu najpopularniejszych i zunifikowanych znaków umieszczonych w określonych miejscach obok jezdni. Przykładowo jeżeli znak z ograniczeniem znajduje się na poprzeczce ponad jezdnią może nie zostać poprawnie odczytany. Dlatego producenci pojazdów informują, że system należy traktować wyłącznie informacyjnie.
Spośród znaków rozpoznawanych RSA możemy wyróżnić:
Dodatkowo w zależności od producenta systemy mogą czytać znacznie więcej znaków drogowych oraz jak wspomnieliśmy powyżej współpracować z systemem nawigacji, dzięki czemu przykładowo przy przejeździe przez skrzyżowanie znak ograniczenia prędkości może zostać anulowany. Najnowsze rozwiązania pozwalają również m.in. na automatyczne włączenie inteligentnych świateł drogowych przy rozpoznaniu znaku D-43 (koniec obszaru zabudowanego). Stopniowo zwiększa się ingerencję tego systemu w zachowanie pojazdu. Niebawem może się okazać, że w przypadku przekroczenia prędkości rozpoznanej na ograniczeniu pojazd automatycznie wyhamuje i dostosuje się do panujących przepisów drogowych. Zwiększenie możliwości i funkcjonalności systemu rozpoznawania znaków bezsprzecznie wymaga jednak stałej współpracy z innymi rozwiązaniami ADAS.
Działanie RSA w również zależy od poprawnej kalibracji kamery. Odchyłka kalibracyjna o zaledwie 1° w osi poziomej powoduje przekłamanie obrazu oddalonego o 100metrów o 1,75metra. Oznacza to, że pojazd może przykładowo sczytywać znaki z sąsiedniego pasa, lub nie zauważyć znaku ponieważ jest poza skalą. Warto mieć jednak świadomość, że kalibruje się sam moduł kamery, który automatycznie poprawia funkcjonowanie wszystkich zależnych systemów jak:
Zdjęcie przedstawia kalibrację kamery w Inifiniti za pomocą specjalnych wzorników pozycjonowanych laserowo bazując na geometrycznym odchyleniu osi jazdy. Ten sposób kalibracji zapewnia dokładność na poziomie 0,01-0,03°. Pojazd zgłaszał usterkę systemów LKA oraz TSA i wymagał kalibracji pomimo braku wymiany szyby. Kamera sczytuje wymagane kształty, rozmiary i odległości zmieniając w ten sposób nastawy w sterowniku. Należy mieć świadomości że do poprawnego działania systemu należy utrzymać czystą szybę szczególnie w obrębie kamery.